De beste inspiratie voor een blog. De vragen die ik regelmatig krijg over het gebruik of het inzetten van Instagram voor je merk. Veel merken worstelen met hun identiteit op Instagram of hebben geen Instagram strategie. Wat laat je als merk wel of niet zien op Instagram. Hoe mix ik zakelijk en privé op mijn Instagram account? En…
Hoe krijg ik meer eenheid in mijn Instagram feed?
Er zijn veel verschillende manieren om eenheid in je feed te krijgen. Kijk maar eens goed om je heen. Er zijn meerdere wegen die leiden naar Rome. Pin je niet vast aan deze 3 voorbeelden. Deze voorbeelden zijn slechts bedoeld om te laten zien wat een strategie zou kunnen zijn.
- Altijd dezelfde filter gebruiken
- Je foto’s altijd op dezelfde manier bewerken
- De focus leggen op een specifiek thema / onderwerp
Dit zijn slechts 3 manieren, je kan ze natuurlijk ook alle 3 toepassen.
Wil je feedback of hulp voor jouw Instagram account? Mail me, ik kijk graag met je mee en samen kunnen we een goede Instagram strategie bepalen die past bij jouw merk.
Om een idee te krijgen wat ik hiermee precies bedoel, deel ik een aantal Instagram accounts met jullie waarin de bovenstaande factoren goed terug te zien zijn. Van elke manier een voorbeeld, random uitgekozen.
1) Instagram strategie: altijd dezelfde filter.
Filter: Valencia | Account @juffrouwsill
2) Instagram strategie: foto’s op dezelfde manier bewerken.
Bewerking: witte rand | Account @jadepillar
3) Instagram strategie: de focus leggen op een favoriet thema.
Focus: Roze | Account @xuzzi
Overigens is niet gezegd dat dit een 100% proof Instagram strategie is. Op deze manier met je Instagram account omgaan hoeft niet altijd veel volgers en/of potentiële nieuwe klanten op te leveren.
Ik volg zelf ook graag Instagram accounts die alle “esthetische” regels aan hun laars lappen en vol gaan voor happy chaos.
Instagram strategie: Happy Chaos | Account @milagrosmundo
En jij? Instagram strategie, yay of nay?
Volg mij op Instagram| Twitter | Facebook | Bloglovin
Meer blogs lezen over Social Media.
Ontvang maandelijks mijn nieuwsbrief met een gratis content kalender en gratis social media tips.
Eliane Roest is een Instagram blogger, deelt dagelijks via haar Instagram foto’s. De foto’s met een verhaal deelt zij via haar blog.
2 Comments on “Instagram strategie: Eenheid in je feed, yay of nay?”
Wat een leuke blog , en een nice website hebje .
Maar nu even back on instagram :
Toen ik pas met Instagram begon had ik verschillende foto series. Zo als bvb de series, de persoon achter de foto, Tattoo moments en de Polaroid serie. Maar op de een of anderen manier vond ik het niet wat hebben. Vooral door de verschillende kleuren wat de foto’s lieten zien. Het haalt het een beetje door elkaar. Vandaar dat ik toen over gestapt ben naar zwart wit fotografie. Maar niet van verschillende soorten foto’s zo als natuur, urbex, mensen en lomo door elkaar. Maar alleen zwart wit foto’s van straat mensen. Waardoor de serie mooi overzichtelijk is en de kijker er overzichtelijk naar kan kijken.
Maar zodra de mogelijkheid er is om tussen Instagram profielen te wisselen, waardoor je bepaalt welk profiel een foto plaatst. Dan maak ik een extra account aan om daar mijn foto’s in kleur met anderen te delen.
Gr van nis ;)
Ha Nis, heel herkenbaar, ik denk dat als Instagram het binnenkort mogelijk maakt om met meerdere accounts in te loggen, dat de Instagram community NOG groter zal zijn. Bedankt voor je reactie! Eliane