Twitter Verslaggeving: simpele tips.

Eliane RoestSocial MediaLeave a Comment

Je organiseert een evenement. Super leuk. Maar je wil er tijdens dat event ook wat extra buzz aangeven. Hoe pak je dat aan?

twitter-verslaggeving-elianeroest

  • Communiceer voorafgaand aan je evenement al je bezoekers via welke kanalen ze het event kunnen volgen. Denk aan meerdere accounts. Twitter (& Instagram) isn hier erg geschikt voor omdat het vluchtig is. Samenvattingen na afloop kunnen prima via Facebook en een eventueel blog gedeeld worden. Zorg dat dit ook tijdens het event middels borden of monitors duidelijk terug te vinden is. Je publiek moet eigenlijk overal kunnen zien waar ze jou kunnen volgen. Hierboven zie je een voorbeeld hoe de WebVedettes dit destijds aankondigende voor hun Flavourites Live Business Event.
  • Roep een specifieke # in het leven voor jouw evenement. Kijk op alle kanalen of deze # niet al eerder gebruikt is, om verwarring te voorkomen. En probeer te werken met een afkorting. Zodat er genoeg van de 140 tekens over blijft. Zorg er wederom voor dat die # op zoveel mogelijk plekken zichtbaar is, zodat iedereen deze # gaat gebruiken.
  • Mocht je toch tekens te kort komen en je wil toch volledig zijn? Geef middels een 1/2 en 2/2 aan dat een tweet uit 2 delen bestaat. Liever volledig zijn, dan te kort door de bocht en op die manier iets onjuist communiceren.

Voorbeelden van events die live twitter verslaggeving doen.

Stadsleven Amsterdam, een maandelijkse talkshow over het stadsleven van Amsterdam en alles wat haar bezig houdt. #stadslevenams

Flavourites Live Business Event, een business event wat in 2013 georganiseerd werd tegelijkertijd met Flavourites.
#FLB13 Dit event werd ook nog eens gewaardeerd door mensen die zelf niet aanwezig konden zijn, maar via twitter wel alle tips konden volgen van de sprekers.

Zoek jij ook een Twitter Verslaggever voor jouw event? Mail mij!

Leave a Reply

Your email address will not be published.