Amsterdam: Retail Inspiratie Tour – Mobiele brainstorm.

Eliane RoestAmsterdam, Projecten1 Comment

sprmrkt-amsterdam-inspiratie-tour-elianeroest

En zo kwam er via twitter ineens een hele leuke klus op mijn pad, waarvoor nog bedankt @LeLabAmsterdam.
Of ik tijd had om een inspiratie tour over de Rozengracht te geven voor een groep mensen uit de zakelijke dienstverlening.

Het doel? Creatief ondernemen, buiten kaders denken, manieren bedenken om te vernieuwen en de klant aan je te binden.

Het moge geen geheim zijn dat de zakelijke dienstverlening het moeilijk heeft, banken, hypotheekverstrekkers, en alle daaraan gerelateerde ondernemingen. Hoe val jij op?

Precies daarvoor ontwikkelt Carin Frijters dus RIT.

De winkels op mijn tour waren Mazzo, SPRMRKT, Hutspot, BIRO, De Vegetarische Slager, Fjallraven en RAW Materials.

Nu dacht ik dat ik met deze winkels niet echt een verhaal nodig had of een vertaalslag moest maken, des te leuker toen bleek dat dit wel zo was. Een aantal van de ondernemers van deze hotspots hadden tijd vrij gemaakt om te vertellen over wat hun winkel nu zo uniek maakt. En waar nodig konden we de vertaalslag maken naar hoe je dit kan inzetten voor je eigen onderneming.

Biedt net als een Hutspot meerdere zaken aan. Hutspot is naast winkel ook een plek waar je kan werken, koffie drinken maar ook presentatie kunt geven. Doe dit in het verlengde van je eigen product om de klant zo nog meer service te bieden en ze te blijven overtuigen om zaken met jou te doen. Of kijk naar hoe een merk wat al jarenlang bestaat, zoals Fjallraven, wat ineens door het gebruik van storytelling weer helemaal op de kaart staat. De rugtassen zijn momenteel niet uit het straatbeeld weg te denken.

Ik had het destijds fantastisch gevonden als de hypotheekverstrekker in een mooi kantoor had gezeten. Een kantoor met bijvoorbeeld vintage meubels die te koop waren of mooie fotowerken van jong kunstenaars aan de muur had hangen. Het juiste moment om inspiratie op te doen lijkt mij en een extra service te bieden aan je klanten.

Ik vond dit echt een uitdaging en voor herhaling vatbaar, net als de brainstorms die ik op regelmatige basis initieer. Leer hoe je de juiste vakjes kan openen in je hoofd, die ervoor zorgen dat je buiten je vertrouwde kaders gaat denken. Het levert een enorme lading nieuwe ideeën op die je voor je onderneming in kan zetten. Daarnaast leert het je op een nieuwe manier naar je eigen onderneming te kijken.

Ook behoefte aan wat nieuwe inspiratie of een brainstorm? Laat het mij vooral weten!

hutspot-inspiratie-elianeroest sprmrkt-amsterdam-inspiratie-tour-elianeroest vegetarischeslager-elianeroest-rit

One Comment on ““Amsterdam: Retail Inspiratie Tour – Mobiele brainstorm.”

  1. Pingback: Amsterdam: Beaver Bril - Eliane Roest

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *