The Good Roll is een nieuwe toiletpapier merk met een missie. Een missie die tweeledig is, een missie met een sociaal karakter en een duurzaam karakter. De opdracht van The Good Roll aan mij was door middel van influencer marketing een nieuw publiek aanboren voor The Good Roll.
Nieuw publiek voor The Good Roll
Mijn eigen missie in deze campagne was naast een nieuw publiek aanboren, ook toffe content te laten maken die ingezet kon worden op de diverse kanalen van The Good Roll, daarnaast wilde ik via blogs de diverse verhalen en feitjes verspreiden om de goede missie van The Good Roll met de wereld te delen.
Er vanuit gaande dat een nieuw en likable merk als The Good Roll zijn eigen weg wel zal vinden naar duurzame influencers, koos ik voor drie verschillende doelgroepen.
- Interieur: de rol ziet er namelijk te gek uit en past daarmee thuis in ieder interieur.
- Familie: waar wordt er nou meer toiletpapier gebruikt dan bij gezinnen thuis.
- Lifestyle: meer algemene blogger omdat duurzaam steeds meer een hot item is bij alle bloggers.
Doel: 15 influencers, toffe content, 300.000 bereik met een minimaal budget.
Bereik: 16 influencer, toffe content; social posts, stories, blogs, nieuwsbrief, winacties, > 350.000 bereik en een flinke toename van de verkoop tijdens de campagne.
Een impressie van de content die gemaakt is tijdens de campagne:
Ook interesse in het opzetten van een influencer marketing campagne? Ik heb ruim 5 jaar ervaring met influencer marketing en een uitgebreid en divers netwerk van verschillende influencers en denk graag mee over een geschikt concept. Heb je al een tof concept? Ik help je graag bij de vertaling naar een goede briefing of de influencer selectie.