Instagram the sequel!

Eliane RoestSocial MediaLeave a Comment

INSTAGRAM-tips-elianeroest

Het is alweer een tijd geleden dat ik voor MamaMarketing een aantal blogs (deze, deze en deze) schreef over Instagram. Tijd voor een follow-up. Instagram maakte vandaag bekend dat er meer dan 200 miljoen gebruikers zijn waarvan in de laatste 6 maanden alleen al, er 50 miljoen gebruikers bij zijn gekomen die dagelijks met zijn allen meer dan 60 miljoen foto’s delen.

Een potentiële doelgroep.

Daarmee bedoel ik overigens niet dat door een Instagram account aan te maken je automatisch je doelgroep bereikt. Je moet ze een reden geven om je te gaan volgen!

INSTAGRAM-tips-elianeroest

  1. Gezichten, #selfies zijn nog steeds hot. Foto’s met gezichten krijgen meer likes.
  2. #Hashtag Hoe meer hoe beter. Je komt simpelweg in meer zoektochten terecht. Beperk je wel tot wat er te zien is op je foto.
  3. Mooie foto’s. Lijkt vanzelfsprekend, maar aan de lading vage, onduidelijke foto’s die ik soms voorbij zien komen, snapt niet iedereen dat.
  4. Kijkje achter de schermen. Besef dat je als merk IG kan inzetten voor een kijkje achter de schermen. Maak daar gebruik van en geef je merk een gezicht.
  5. Wanneer online? Wanneer ben je zelf op IG, dat zijn vaak goede momenten. Momenten dat mensen de tijd nemen voor IG. Vaak buiten werktijd.

Ongeveer 5 à 10 % van je volgers liked een foto.

Informatie ligt voor het oprapen. Ga naar Statigram, kijk welke foto het meeste geliked werd, vergelijk tijdstippen, reacties en doe er je voordeel mee.

Ben je niet zo goed in fijne foto’s maken? Gelukkig zijn er tientallen apps te bedenken die zelfs een slechte foto nog acceptabel kunnen maken, maar vraag je af of je dat wilt? Doe liever iets beter je best om een goede foto te maken.

Meer tips nodig? Of wil je een profielscan? Mail me voor de mogelijkheden!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *