Influencers boven de 40

Eliane RoestInfluencer MarketingLeave a Comment

oudere-influencers

In dit artikel over mode influencers in de NRC, stond tussen de regels door eigenlijk iets heel interessants. Er werd aangegeven dat 60% van de Nederlanders met een Instagram account tussen de 13 en de 19 jaar is.

Dat Instagram een jonge doelgroep heeft dat wisten we natuurlijk al, maar waar ik het over wil hebben, is de het overige deel van 40%. In de meeste influencers marketing campagnes wordt er ingezet op grote influencers. Logisch wellicht, want ieder merk wil uiteindelijk een groot bereik.

Wie zijn de volgers van een influencer?

Dit brengt mij op het maken van een goede influencer / merk match. De grote accounts zijn allang niet meer de meest interessante influencers om mee te werken. Als de volgers niet fake zijn, dan is het zaak eens even wat dieper in de achterban van deze influencers te duiken. Waar wonen ze? En nog belangrijker, hoe oud zijn ze? Deze gegevens zijn simpel te controleren.

40% van de Nederlandse Instagrammers is boven de 20 jaar oud.

Dat betekent dat de leeftijd op Instagram allang niet meer zo jong is als we soms denken. 40% Van de volledige markt is dus ouder dan 20. In een aantal van de recente influencer marketing campagnes (o.a. voor Schoonenberg) waar ik aan mocht werken, bleek de zoektocht naar oudere influencers soms best lastig. Maar ze zijn er wel. En ik help je graag met het zoeken naar de juiste match!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *