Apptip: Giddy Fingers

Eliane RoestApps, Instagram, Social Media4 Comments

Jahoor, ik zag weer een paar grappige foto’s her en der voorbijkomen met een vreemd icoontje erin. In eerste instantie zag ik nog niet direct wat het nou was. Maar na wat zoekwerk ontdekte ik weer een nieuwe APP: Giddy Fingers. Tijd voor een blog over deze foto app.

Giddy Fingers is de app van Mara Goes die al 13K volgers op Instagram had, maar sinds het lanceren van haar app alleen maar aan het groeien is.

De app: een app vol grappige icoontjes om aan je foto toe te voegen. Waarna je de foto via jouw social media kanalen kan delen. In dit geval delen we hem via Instagram en voegen de #giddyfingersapp toe, want de leukste foto’s deelt Mara met haar volgers, een kans om je zelf in de picture te spelen.

apptip_giddy_fingers_instagram_homescreenapptip_giddy_fingers_instagram_menuapptip_giddy_fingers_instagram_emoticons

Zoals bij vrijwel elke app heb je op het homescreen de keuze om een foto te maken of een foto uit je “cameraroll” te kiezen.

In dit geval kiezen we voor een bestaande foto, op de volgende pagina kom je in een keuzemenu. Onderaan staan 7 thema’s waar je uit kan kiezen. Voornamelijk bekende emoticons met grappige afbeeldingen en/of teksten. De emoticons kan je in 5 kleuren aanpassen en groter en kleiner maken als ook draaien. Hier wat voorbeeldjes.

apptip_giddy_fingers_instagram_voorbeeld3apptip_giddy_fingers_instagram_voorbeeld2apptip_giddy_fingers_instagram_voorbeeld1

Voor meer inspiratie, kijk onder de #giddyfingers of #giddyfingersapp  of #giddyology en je vermaakt je de komende tijd prima.

Tegen de tijd dat je er op uit gekeken bent, meldt er zich altijd weer een nieuwe foto bewerkings app.

Giddy Fingers App is gratis te downloaden via de App store. Helaas momenteel nog niet beschikbaar voor Android, maar ze werken er aan.

***

InstagramTwitter | Facebook | Bloglovin

***

Meer blogs lezen over Instagram of Apps.

Amsterdam: Amsterdams Spuitwater

Eliane RoestAmsterdam, Projecten1 Comment

amsterdams_spuitwater_fles

Als je mij op Instagram volgt, weet je dat ik vaste klant van mijn bijna buurman Ari aan de overtoom ben en hem zelfs zo nu en dan in de winkel heb geholpen. Een fantastische tweedehands winkel tot de nok toe gevuld met oude spullen. Meubels, kleding, speelgoed, design en sinds kort ook spuitwater.

Spuitwater? Ja! Amsterdams Spuitwater.

In prachtig oude glazen sifon flessen is Ari samen met 2 partners een nieuwe business begonnen in Amsterdams Spuitwater en bouwt zijn klantenkring langzaam uit. De Amsterdamse Spuitwaterfabriek is zelf ook in Amsterdam gevestigd. Afgelopen zomer zag hij dat in Hongarije iedereen aan het sodawater is, en was verbaast dat dit in Amsterdam nog niet leefde. Een goed moment om dit zelf te introduceren!

amsterdam_spuitwater_vintage_glazen_fles

Zijn eerste klant is niet de minste, Café Hoppe in de binnenstad van Amsterdam. Het Amsterdamse spuitwater is daar volledig in zijn element. De vintage look van de flessen passen perfect bij 1 van de oudste cafés in Amsterdam. Speciaal voor het Amsterdam Spuitwater werden er houten kratjes ontworpen met het logo erop.

Leuk om te weten, de oude flessen, voorzien van een nieuwe dop kunnen gerecycled worden (duurzaam) en zijn op ambachtelijke manier gebotteld, handwerk pur sang!

Geheel in stijl en helemaal van nu!

De klantenkring breidt zich momenteel al razendsnel uit en er is zelfs interesse vanuit diverse Europese hoofdsteden en ook de Waddeneilanden hebben zich al gemeld.

Maar eerst is het de hoogste tijd voor een officiële lancering in januari in je raadt het al Cafe Hoppe.

Lancering Amsterdams Spuitwater

28 januari 2015

17.00 uur Café Hoppe

In de tussentijd maakte ik een Facebook pagina en een Instagram account voor ze aan en zal ik de komende tijd De Nieuwe Amsterdamse Spuitwaterfabriek online promoten.

fbcover_amsterdams_spuitwater

 

Meer weten over Amsterdam Spuitwater? Bekijk snel de website van De Nieuwe Amsterdamse Spuitwaterfabriek. Of blijf op de hoogte via Facebook of Instagram .

Buy Local, Buy Small. Duurzaam en lekker!

Instagram Challenge

Eliane RoestApps, Instagram, Social Media1 Comment

Ben jij al bekend met de Instagram challenges?

Een Instagram challenge is een Instagrammer die voor een bepaald aantal dagen (via Instagram) zichzelf een foto-opdracht geeft. Zo zijn er Instagrammers die een voorafgaande lijst opmaken met bijvoorbeeld 30 foto-opdrachten voor die maand.

photo-a-day-challenge-fatmumslim-instagram

Een bekende Instagrammer / Blogger die erg actief is op dit gebied Chantelle van @fatmumslim, zij bedacht de “Photo-a-day-challenges” waar enorm veel mensen aan mee doen op Instagram. Zij heeft ruim 97.000 volgers op Instagram en heeft dit idee inmiddels door vertaald naar de foto-app. “Little Moments”. Een app waarin zij deze “photo a day challenge” heeft verwerkt en er ook nog eens wat leuke bewerkingsopties aan toe heeft gevoegd. (Die mij overigens wel wat aan de “A Beautiful Mess” app doen denken.)

De screenshots hieronder zijn van Imke Verhoef van de blog theaucitron die momenteel gebruik maakt van de Little Moments App op Instagram.

little_moments_app_imke_verhoef little_moments_app_imke_verhoef imke_verhoef_little_moments_app

Voordeel: Handig om te zien welke opdracht die dag is.

Nadeel: Hij slaat de foto’s niet op. Het zou leuk zijn om ze allemaal bij elkaar te zien.

 Imke: “Ik vind het vooral leuk om elke dag even mee bezig te zijn en mijn fotografie skills te oefenen. Je maakt ineens foto’s die je anders nooit zou maken”

Persoonlijk ben ik niet zo van de challenges, omdat ze een enorme foto-maak druk op je leggen, terwijl ik zelf liever spontaan foto’s maak. Maar de challenges gebruiken altijd een unieke # en dat is zoals jullie inmiddels wel weten een goede manier om op te vallen en meer volgers te verwerven als je in die fotofeed weet op te vallen.

Echter, toen Wimke Tolsma kwam met de #100daysof_fromwhereIstand moest ik wel mee doen. Er zijn van die # op Instagram waar ik gewoon geen genoeg van kan krijgen. Vooral als mensen hun best ervoor doen.

Mijn favoriete # top 3

v.l.n.r. #fromwhereIstand | #onthetable | #rockthatwall |

fromwhereistand_eliane_roest_instagram_experthashtag_onthetable_elianeroest_instagram_expertinstagram_hashtag_rock_that_wall_elianeroest

De beelden hierboven komen uit mijn persoonlijke feed.

Mijn allereerste challenge #100daysof_fromwhereIstand en dit zijn mijn eerste 9 foto’s. Op naar de overige 91.

100daysoff_challenge_fromwhereIstanf_eliane_roest_instagram

Een andere hele bekende challenge is het WHP van Instagram zelf.

Weekend Hashtag Project.

Ieder weekend op vrijdag plaatst Instagram een nieuw Weekend Hashtag Project op hun Instagram account. Ze geven altijd een voorbeeld (gemaakt door een random Instagrammer) wat binnen dat thema past en geven je suggesties. Het leuke daaraan is, dat mensen over de hele wereld, vooral de fanatiekelingen, vervolgens in dat weekend aan de slag gaan met dat thema. Een goede manier om op te vallen! Na het weekend verzamelt Instagram altijd een paar van de mooiste en die plaatsen ze dan in hun account.

weekend_hashtag_project_instagram

 

Zelf al eens mee gedaan aan een challenge? Laat het mij weten in een comment.

***

InstagramTwitter | Facebook | Bloglovin

***

Meer blogs lezen over Instagram.

Amsterdam: Mae Engelgeer in Friday Next

Eliane RoestAmsterdam, Daily Life1 Comment

Kennen jullie Mae Engelgeer?

Mae is een “Dutch Designer” die voornamelijk met textiel werkt. Ik volg haar werk al een tijd en ben er echt fan van. Mooi gebruik van materialen, prints en kleuren. Toen ik via Instagram er achter kwam dat ze een kleine expo in Friday Next had (<- mijn favoriete interieurwinkel) ging ik snel even kijken.

De kelder van Friday Next is heel erg mini en ik weet dat ze wel vaker exposities houden over Nederlandse makers, onlangs was er nog een expo van illustratrice Valesca van Waveren die ik helaas gemist heb.

mae-engelgeer-dutch-design-textile

Op het Instagram account van Mae Engelgeer zie je met enige regelmaat updates over haar nieuwe collectie die ze ontwikkelt in het Textielmuseum in Tilburg. Persoonlijk kan ik er erg blij van worden als een kunstenaar/ontwerper je betrekt in het hele ontwerpproces met kijkjes achter de schermen.  Dit was dan ook hoe ik er achter kwam dat er een expo was. Op de site van Friday Next of via hun Instagram account zelf kon ik helaas geen informatie terugvinden (<-gemiste kans!).

mae-engelgeer-dutch-design-textile

Bij Friday Next wordt er ook werk van Mae Engelgeer verkocht. De theedoeken (hieronder afgebeeld), de dekens en de stola. Meer zien van Mae Engelgeers werk? Het wordt op veel plekken verkocht maar ze heeft zelf ook een webshop.

De expositie bij Friday Next Amsterdam loopt nog tot 30 januari. Enjoy!

FEST-BLACK-mae-engelgeer-dutch-design-textile

(picture above is taken from the Mae Engelgeer Website)

If you rather read the ENGLISH version of this blog, go OVERHERE.

Volg mij op InstagramTwitter | Facebook | Bloglovin

Meer blogs lezen over Amsterdam.

Social Media & Productie voor Amsterdambox

Eliane RoestProjectenLeave a Comment

Amsterdambox-productie-social-media-eliane-roest

Opdrachtgever:  Amsterdambox

Social Media: Facebook Twitter Instagram | Website

Opdracht: De productie & logistiek voor de Amsterdambox organiseren en daarnaast de social media bijhouden.

amsterdambox_instagram_social_media_eliane_roest

Amsterdambox: Initiatiefnemers van de Amsterdambox zijn Maureen de Jong en Meike Hamelink. Om de Indische Buurt en specifiek de ondernemers aan de Javastraat in de spotlight te zetten, kwamen zij in 2013 al met de Javatas. En nu in 2014 lanceren zij dus de Amsterdambox, een originele giftbox voor de feestdagen vol met vondsten en verhalen van Amsterdammers.

Resultaat: Ruim 1000 Amsterdamboxen verkocht en een vervolg in 2015 met mogelijke uitbreiding naar meerdere steden.

Instagram inzetten voor je bedrijf?

Eliane RoestInstagram, Social MediaLeave a Comment

Eind goed al goed?

Hoe zet je Instagram in voor je business?

Waarschijnlijk heb je allang een beeld van je doelgroep en weet je waar die doelgroep zich mee bezighoudt en wat ze willen zien. Laat vooral niet alleen je producten zien, het heet Instagram en niet Instaspam. Laat de mensen achter jouw merk en/of shop zien, het productieproces, wat jou inspireert en de zaken die mensen in een winkel normaal niet te zien krijgen.

Giveaway?

Een giveaway hosten op Instagram kan natuurlijk op heel veel verschillende manieren en kan een flinke lading nieuwe volgers opleveren, mits je dit goed aanpakt. Als je gewoon iets wilt weggeven aan je volgers/fans, dan kun je ze vragen het item te liken, het te voorzien van een comment en klaar ben je. Wil je het echter inzetten om meer volgers te genereren, dan kun je dit het beste aanpakken door de mensen vragen je foto te RE-grammen. Zorg ervoor dat wat je weggeeft de moeite waard is, dat het er mooi uitziet, want je vraagt mensen het in hun eigen tijdlijn te plaatsen. Overigens wordt RE-grammen door een boel Instagrammers als spam gezien en irriteren velen zich hierheen. Ga hier creatief mee om. Vraag mensen om zelf beeld te maken voor je #giveaway in plaats van jouw beeld te RE-grammen. Iets om over na te denken?

Wat is RE-grammen?

Ik merkte onlangs dat veel mensen het nog niet weten. RE-grammen is de foto waar het om gaat in je eigen tijdlijn plaatsen. Op de iPhone doe je dat bijvoorbeeld door de home- en uitknop tegelijkertijd in te drukken. Zo maak je een foto (screenshot). Die foto laad je vervolgens weer in je Instagram; # erbij, eventueel een @ en klaar ben je.

regrammen_instagram_tips_bedrijf regrammen_instagram_tips_bedrijf regrammen_instagram_tips_bedrijf

Apps om makkelijk te regrammen zijn bijvoorbeeld: InstaRepost of Regram 7

De giveaway is op IG al behoorlijk ontdekt en ik merk persoonlijk dat al dat reposten van giveaways behoorlijk vervuilend kan werken en steeds meer irritantie opwekt in je tijdlijn. Ga hier dus op een originele manier mee om. Hou IG puur, dus plaats niet te veel tekst in het beeld. Maak mooi beeld en daag je volgers uit om zelf mooi beeld te maken,  spring in op de kracht van IG!

Een goed voorbeeld van een giveaway?

Er zijn een boel mooie voorbeelden te bedenken. Regelmatig zie ik een gezamenlijke giveaway voorbij komen. Dan geven meerdere kleine webshops allemaal iets weg. Dit vormt een grote giveaway, je bereikt elkaars doelgroep (kan handig zijn). Verschillende manieren zijn hiervoor te bedenken. Je noemt alle namen en vraagt ze allemaal te volgen. Bedenk een unieke # die bij de giveaway hoort. #giveaway trekt veel mensen aan die alleen aan winacties mee doen. Dus denk hier goed over na van te voren. Een andere manier om te zorgen dat jouw volgers alle deelnemers aan de giveaway gaan volgen, is door een LOOP te vormen. Begin bij de eerste foto, tag de volgende webshop erin. Bij de laatste webshop tag je de eerste weer. Zo heb je een LOOP gevormd. En weet je zeker dat iedereen alle webshops hebben gezien en geliked!

Voordeel: Als jullie allemaal dezelfde doelgroep hebben, bereik je snel een grotere doelgroep. Daarnaast kan je iets groots weggeven, dus mensen zullen bereid zijn hun best ervoor te doen.

Nadeel? Je vraagt jouw fans om ook fan te worden van een X aantal andere webshops. Er moet dus veel gevolgd worden om te kunnen winnen. Kans dat je nieuwe volgers na afloop alsnog ontvolgen is aanwezig.

NOTE: Er zijn op Instagram veel accounts te vinden die alleen meedoen aan #giveaways, filter deze er tussenuit. Dit zal nooit een waardevolle volger zijn.

Een goed voorbeeld van een #giveaway door Thalys nog maar sinds kort aanwezig op Instagram.

De vraag was om jouw foto’s uit een van de steden die de Thalys aandoet online te posten met de #thalysexplorer en zo maak je kans op een gratis trip met de Thalys naar 1 van de steden die de Thalys aan doet.

thalys_instagram_giveaway

thalys_instagram_giveaway

Hoe betrek je jouw publiek bij je merk?

Door te laten zien dat jouw publiek belangrijk is. Reageer op berichtjes en laat merken dat er een mens aan de knoppen zit. Acties waarbij je volgers iets kunnen winnen zijn leuk, maar probeer ze erbij te betrekken door ze een creatieve foto met een unieke # van jouw merk te laten maken bijvoorbeeld. Plan eens een actie alleen op Instagram, dat lokt iedereen specifiek naar dit platform. Blijf foto’s met regelmaat crossposten om je volgers ‘in de loop’ te houden. Zo blijf je top-of-mind. Maken happy customers een foto van jouw merk? Vraag of je het beeld mag gebruiken op Instagram. Wie vindt het nou niet leuk zijn foto terug te zien. En je geeft een signaal af dat de klant belangrijk voor jouw bedrijf is. Je volgers betrekken bij beslissingen kan ook leuk zijn. Een nieuwe naam laten bedenken voor een ontwerp of bij inkoop vragen welke kleur zij graag zouden zien.

Unieke content

Wat natuurlijk voor zich zou moeten spreken, is dat jouw webshop zich onderscheidt van andere webshops. Laat in beeld zien waar dat uit blijkt; zorg voor unieke content. Steek tijd in een mooie styling waarin je product te zien is. Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit. En wellicht nog wel het belangrijkste: zorg dat de foto’s naadloos aansluiten op de uitstraling van je winkel en je producten. Goede voorbeelden hiervan zijn: @petitlouise_nl @carolinebosmans. Kies bijvoorbeeld voor een filter die je altijd gebruikt, of vaste foto’s die met regelmaat terugkomen. Zo zijn jouw foto’s herkenbaar en vallen ze op.

Inspiratie

Instagram wordt net als Pinterest veelal gebruikt ter inspiratie. Zorg dat je jouw volgers op een idee brengt. Vooral @mijnes maakt hier goed gebruik van. In haar shop verkoopt ze customized vilten items. Door in beeld te brengen wat er zoal wordt besteld en wat de eindeloze mogelijkheden zijn, brengt ze haar volgers vaak op een goed idee en daar rolt dan weer een nieuwe bestelling uit voort. Er zijn genoeg gelegenheden te bedenken waar je een “Mijnes” voor nodig hebt. Dit brengt ze erg slim in beeld. De volger is blij met zijn zelfbedachte idee, dat Mijnes dan in opdracht maakt.

Instagram of toch niet?

Instagram is een mooie tool die je creatief kunt inzetten voor je business. Ben jij visueel sterk en weet jij een mooie wereld te bouwen rondom je shop/merk? Dan ben je bij Instagram aan het juiste adres. Het einddoel is immers het binden van klanten op de lange termijn en dat bereik je alleen door kwaliteit te leveren: zowel in de zin van kwalitatief goede producten, als kwaliteit van de informatievoorziening. Goede content kan je merk maken of breken. Zie Instagram dus niet als tooltje voor erbij, maar betrek het in je algehele strategie.

Succesverhalen:

Kan Instagram voor extra verkoop zorgen? Ja!

@mijnespuntcom: De klant ziet op mijn IG vooral dat ik maatwerk lever. Ik laat zien wat ik zoal aan namen op mijn producten pers. Dit brengt mijn volgers dan op een idee. Het inspireert ze. Mijnes draait vooral op maatwerk en via IG versterk ik dat.

Don’t: 10 foto’s van een zelfde item in net even een ander kleurtje is niet boeiend. Je volgers kunnen zelf wel bedenken hoe iets in een andere kleur eruit ziet.

@misshoneybird: Ik krijg veel klanten via IG, maar ook 101 Woonideeen vroeg beeld aan naar aanleiding van een foto van 1 van mijn bordjes op IG, en die kwamen in hun blad. Dus IG werkt zeker.

Do: Je IG account aan laten sluiten op je webshop qua uitstraling.

Volg mij op InstagramTwitter | Facebook | Bloglovin

Meer blogs lezen over Instagram.

Instameet

Eliane RoestDaily Life, Instagram, Social Media1 Comment

Het stond al een tijdje op mijn lijst van “dingen die ik wil doen”, het bezoeken van een Instameet.
Zeker na het afgelopen jaar waar Instagram voor mij een grote rol in speelde. De hoogste tijd om een aantal van die mede Instagrammers eens irl te ontmoeten. IgersAmsterdam organiseerde meteen aan het begin van 2015 een instameet tijdens het Amsterdam Light Festival.

instameet_igersamsterdam_instagram

Aangekomen bij het meetingpoint op het Waterlooplein zag ik een boel mensen staan met professionele camera’s. Nu weet ik heus wel dat er steeds meer mensen gebruik maken van camera’s voor hun Instagram. Of anderom. Veel professionele fotografen gebruiken Instagram als medium om mensen kennis te laten maken met hun fotografie. Toch had ik lichte hoop dat er nog meer mensen zoals ik zouden zijn die voor vrijwel 99% hun “kiekjes” maken met hun mobiel. #iphoneonly

Ik had me er al snel bij neer gelegd en probeerde nonchalant aan te haken bij mensen die net als ik “de kat de boom aan het kijken” waren. Van de 30 man was uiteindelijk iets minder dan de helft voor het eerst.

Superleuk om toerist in eigen stad te spelen, zeker in een gedeelte waar ik normaliter niet zo vaak kom. Na 3 bochten was ik mijn coördinatie al kwijt en kon ik niet veel anders dan achter de rest aanslenteren. Op de Magere Brug wachtten we tot het donker werd, het moment dat de lichten aan gingen. Veel statieven werden toen tevoorschijn getoverd. Superleuk om te zien met hoeveel passie en enthousiasme er gefotografeerd werd, nog leuker om de “making of” te zien. Onder de #instalight2015 kan je de foto’s zien die op deze instameet gemaakt zijn.

instameet_igersamsterdam_instagraminstameet_igersamsterdam_instagram

Beide foto’s zijn gemaakt door @zwaantje020

Ik heb de smaak te pakken en de volgende instameet staat al op de planning. 24 Januari in Rotterdam een instawalk + een preview van een nieuwe tentoonstelling in het Nederlands Fotomuseum.

Een goed voorbeeld om je doelgroep te bereiken! In samenwerking met instawalk10 organiseert het Nederlannds Fotomuseum een instawalk + preview. Foam had ook een dergelijke campagne onlangs bij de nieuwe Araki tentoonstelling. Een goede manier om direct je doelgroep te bereiken EN te activeren.

Benieuwd hoe jij door middel van Instagram jouw doelgroep kan bereiken? Mail me!

Citytrip Gent

Eliane RoestDaily Life, Travel4 Comments

Een jaarlijks terugkerende citytrip naar Gent, waar mijn roots liggen. Een groot deel van mijn familie woont er nog steeds en dat is altijd een goede aanleiding om een weekendje richting het Zuiden te vertrekken.

Omdat ik regelmatig in Gent ben, is het de uitdaging om iedere keer weer nieuwe plekken te bezoeken. Gelukkig gaat het goed in Gent en de nieuwe hotspots vliegen je om de oren.

Mijn tips voor een weekendje Gent

Jiggers Noble Drug Store

citytrip_gent_jiggers_cocktailbar citytrip_gent_jiggers
Jiggers is een plek waar je niet zomaar binnenkomt, zeker niet op een weekendavond. Gelukkig heb ik connecties en waren er 2 plekjes aan de bar (ik zit graag frontrow) gereserveerd. Als je dus bij Jiggers langs wilt, is het verstandig of vroeg te gaan (ze zijn vanaf 17.00 uur over) of even te bellen van tevoren. Jiggers is van buiten niet heel erg opvallend en als je binnen komt, moet je eerst even aanbellen. Zodra je binnen stapt, ga je direct terug in de tijd. Er hangt een vintage sfeer, de mannen achter de bar hebben een dandylook en er is veel gebruik gemaakt van hout en boven de bar hangen vintagelampen. De muziek past uitstekend bij de ambiance van de bar. De mannen hebben zich laten inspireren door de cocktailbars in Japan.
Er is een handgeschreven menu met 5 cocktails waar je uit kan kiezen, mocht er niets naar wens tussenzitten, zijn de mannen natuurlijk altijd bereid om een “special” voor je te maken.

Uncle Babe’s Burger bar

citytrip_gent_uncle_babes_hamburgers
A new kid in town, ik ben dol op hamburgers! En als er dus ergens een burgerbar is waar over gesproken wordt, dan MOET ik daar natuurlijk heen. En daarnaast ook vanwege het feit dat mijn nichtje de cheesecake ervoor maakt. Killing burgers and zalige cheesecake, go there!

Ydee

citytrip_gent_ydee_interieurwinkel_hay_house citytrip_gent_ydee

Aan hetzelfde Oudburg vind je ook Ydee een prachtige conceptstore (300 m2), die tevens het Hay House van Belgie is. Ze hanteren o.a. de merken Copenhagen, Normans, Muuto en Hay.

Twiggy

citytrip_gent_twiggy_tumbling_blocks citytrip_gent_twiggycitytrip_gent_twiggy citytrip_gent_twiggycitytrip_gent_twiggy photo 4

Alleen het pand waar Twiggy in huist is al de moeite van het bezoeken waard. Tumbling blocks tegels in de kelder, authentieke details en een waanzinnig mooie houten trap. Super mooi ingericht met oog voor details en een collectie met voornamelijk Scandinavische merken. Ze verkopen kleding voor mannen en vrouwen en uiteraard bijpassende accessoires. Leuk dat ik in de trap mijn favoriete tassen van Susan Bijl zag hangen. Een beetje Nederlands design in het buitenland.

Huiszwaluw

citytrip_gent_huiszwaluw_snowpuppe citytrip_gent_huiszwaluw

Een fijne interieurwinkel met merken als Ferm Living, House Doctor, Donna Wilson & Rice. De perfecte winkel om met wat cadeaus naar huis terug te gaan. Rond de feestdagen is deze smalle winkel mij altijd wat te druk, maar de rest van het jaar kan ik hier met gemak een uur doorbrengen. Ik spotte er ook de lampen van Snowpuppe.

PRIEM

citytrip_gent_priem_behangwinkelcitytrip_gent_priem_behangwinkel citytrip_gent_priem_behangwinkel

Misschien wel de bekendste winkel van heel Gent. Priem is een behangwinkel die al tig jaar bestaat. De eigenaars (broers en zussen) staan nog steeds in de winkel met een stofschort om. Weet wat je wilt als je deze winkel binnen stapt. Zelf rondkijken is er niet bij, dat kan je dus beter in de etalage doen.

De rommelmarkt aan het Sint Jacobs.

citytrip_gent_rommelmarkt citytrip_gent_rommelmarkt
In het weekend mag je mij altijd vroeg wakker maken als er een rommelmarkt is. Niet omdat ik die markten compleet leegkoop, maar vooral omdat ik graag rondsnuffel en intens kan genieten van de compleet bizarre items die je soms ziet staan. Ook de bezoekers zijn vaak een lust op het oog. Dus scoor een coffee to go en struin over de markt. Leuk om te weten dat ook op zondag de tweedehands winkels in de buurt van St Jacobs (zijstraten) vaak allemaal open zijn.

Andere fijne adresjes voor een Citytrip Gent:

Lees ook mijn blog over “Made in Belgium” over 4 Belgische ontwerpers die ik ontdekte.

Andere citytrips?

Citytrip Parijs

Instagram: opgeruimd staat netjes

Eliane RoestSocial MediaLeave a Comment

Al 2 weken lang stond er in je Instagram account een waarschuwing dat Instagram bezig was met een grootscheepse opruimactie. Deze acties is bedoelt om spam-accounts op te ruimen. Instagram probeert dit 2 x per jaar te doen.

instagram_volgers_update

Veel rumoer her en der over het aantal volgers die men verloren is. Echter deze volgers waren in eerste instantie toch al niets waard. Van inactieve accounts (spam) wordt je account niet meer waardevol.

Don’t do it for the numbers…aldus @ilonaizabella

instagram_ilona_izabella

Op Iconosquare kan je bekijken wat je scores zijn bijvoorbeeld. Als je zoals ik minimaal 400 spam accounts onder je volgers hebt, ligt het percentage erg laag. Want deze spammers zullen nooit een comment of een like geven, zogeheten ghost followers. Overigens lag het love rate percentage een stuk hoger voor ik op de suggested list terecht kwam. Toen zat het tegen de 4 à 5 procent aan, wat heel netjes is.

instagram_statistieken

Met de 400 accounts die Instagram bij mij vandaag wist op te ruimen, hebben we ze volgens mij nog lang niet allemaal.

Zijn jullie veel volgers kwijt geraakt bij de Instagram opruimactie?

Instagram giveaway, tips?

Eliane RoestInstagram, Social MediaLeave a Comment

Vandaag kreeg ik een berichtje van Vera van Franje Design over haar Instagram giveaway. Aangezien dit een goede vraag was met betrekking tot Instagram en giveaways, dacht ik het antwoord ook meteen even te delen met jullie.

Screen Shot 2014-12-17 at 14.36.49

Vraag:

Ik heb vandaag een Instagram giveaway gelanceerd, waarbij ik mensen die kans willen maken op de prijs vraag mij te volgen en een foto met een hashtag (#franjeXmasGiveaway) te reposten.
Nu valt me op dat wel een aantal mensen me zijn gaan volgen, maar de foto niet reposten. Een aantal van deze mensen heeft een afgeschermd profiel. Nu mogen mensen mij natuurlijk ook gaan volgen zonder aan de giveaway actie mee te doen, maar bij mij rijst nu de vraag of dat je ge-reposte (lekker woord) foto’s van mensen met een afgeschermd profiel wel kunt zien in het hashtag-overzicht waaruit ik straks een winnaar zal kiezen.

Antwoord:
Als mensen met een afgeschermd profiel mee doen aan een Instagram giveaway krijg je deze inderdaad niet te zien.

Oplossing 1:
In je giveaway voorwaardes opnemen dat alleen mensen met een publiek profiel mee kunnen doen.

Oplossing 2:
Mensen met een afgeschermd profiel hun profiel op open laten zetten op de dag dat je een winnaar kiest. Zo kunnen ze wel meedingen.

afgeschermd_profiel_giveaway_franje_design_instagram

Heb jij ook een vraag over Instagram? Stel hem via twitter @elianeroest via Instagram @elianeroest of per mail.

EXTRA Instagram tip voor Vera:

Verander je Instagram naam ook naar Franje Design (net als op twitter). Je kan als eigen naam ook nog je persoonlijke naam toevoegen, zo ben je onder beide namen goed te vinden. Dit zorgt voor extra herkenbaarheid!

_____________________________________

Volg mij op InstagramTwitter | Facebook | Bloglovin

Meer blogs lezen over Social Media.

Ontvang maandelijks mijn nieuwsbrief met een gratis content kalender en gratis social media tips.